onsdag 16 mars 2011

ÖC anlitar PR-konsult


PR-konsulten Andreas Carlsson kommer att jobba deltid med Örnbröder Calcetto

Det är en upprymd blog som äntligen kan presentera Örnbröder Calcettos senaste nyförvärv; den kände PR-konsulten Andreas Carlsson. Andreas kommer att jobba för att att bygga och bredda varumärket Örnbröder Calcetto även utanför gräset/gruset.
- Jag vill nå ut till så kallat "vanligt folk", säger Andreas. - Det finns en enorm potential i ett varumärke som Örnbröder Calcetto och detta var ett tillfälle jag inte kunde tacka nej till.
Vad ser du som den största styrkan med klubben, ur din synvinkel som PR-konsult?
- Det är traditionen. Det svenska. Och det gamla och det unga. Balansen där emellan. Den största utmaningen för mig blir att integrera den nya falangen de jätteunga och lyckas kommunicera hela den bredd som varumärket besitter.
Har du hunnit fundera ut några strategier?
- Både och! Men det behåller jag för mig själv. Men som sagt, det handlar om både bredd och att hitta det unika. Idolporträtt är en go grej som jag alltid gillat. Vi får se hur det blir med det.

Andreas Carlsson kommer att jobba deltid med arbetet som PR-konsult åt Örnbröder Calcetto.

1 kommentar:

  1. Detta blir bra! Och budgeten verkar hålla. Vilken säsong det kan bli

    SvaraRadera