tisdag 22 februari 2011

Bloggen presenterar stolt: Nyförvärv nr.1.


Johan Davidsson poserar glatt för kameran.


Det är ju lite så här silly season fungerar. Först är det en massa viskningar. Det går rykten om den ena mer otroliga värvningen än den andra. Sedan blir det lite lugnare och till slut blir det alldeles dödstyst, knappt ett knyst kan höras. DÅ. Smäller det.

Bloggen träffar det senaste nytillskottet på ett trendigt café i de centrala delarna av stan. (Fikarummet på nytillskottets extrajobb ute på Hisingen. red anmärkning) Nytillskottet beställer en latte (hämtar en automatkaffe. red anm.) och gör sig redo att bli intervjuad.



Bloggen: -Vad heter du?
Johan Davidsson: - Johan Davidsson.
B: - Är det du som är mannen med det mystiska nackhåret?
JD: -Nej.

B: -Hur blev du värvad till Örnbröder?
JD: - Det var ju du som frågade om jag ville vara med. Minns du inte det? Förra veckan? Sen hörde jag ju Örnbröderhymnen förra året. Jag blev imponerad. Mycket imponerad.
B: - Presidenten var alltså inte inblandad? Hmm, mkt märkligt...
JD: - Vem?
B: - Hahaha, du har mycket att lära du... mycket att lära...
JD: - Håll käften.

(Redaktionen vill här förtydliga att alla nyförvärv ännu inte blivit mediatränade. Se det inte som en pik Presidenten, men det kanske vore något att tänka på till nästa år? MVH Red)

B: - Vilken spelartyp är du?
JD: - Fysisk mittback som helst spelar i anfallet. Jag har påpekat detta för alla mina tränare men dom har vägrat att lyda mig. Utom en gång i en b-lagsmatch. Då kom jag fri men sköt tre meter utanför. Sedan var det tillbaks till mittförsvaret igen.

B: -Vad tror du att du kommer tillföra Örnbröder?
JD: - Jag vill vinna skytteligan. I varje fall den interna.
B: -Förra året vann Böna. Han gjorde tre tror jag.
JD: -Va? Då kanske jag kan vinna den på riktigt.

B: -Vad lagar du för mat en söndag?
JD: - Tacos.

B: -Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
JD: - Zlatan. Muslimovic alltså. Han som spelar i Grekland nu.

B: -Om tidsresor vore möjligt, vart skulle du resa då?
JD: -Woodstock.

B: -Vad har du för förväntningar på den eventuella insparksfesten?
JD: - En ökad gemenskap och en rejäl bakfylla.

Med de kloka orden får presentationen av årets första nyförvärv anses vara klar.

Vi blickar mot strömmen...

2 kommentarer:

  1. Enligt nytillkommna uppgifter skall JD gå under artistnamnet "Deco". Deco alltså. Glöm inte det.

    SvaraRadera
  2. som om inte namnet Johan Davidsson väger tillräckligt tungt... Här har vi sannerligen en kille som vågar sätta press på sig själv. Gillas skarpt. Välkommen Deco!

    SvaraRadera