torsdag 17 maj 2012

Örnbröder Calcetto presenterar stolt: Ronniey!

Nyförvärv

Ronniey vill göra skillnad!

Hen har ännu inte debuterat men får nog ändå anses vara säsongens mest omskrivna nyförvärv. Ronniey beskriver sig själv som en politiskt medveten fotbollsspelare (hen brinner främst för två frågor; genuspolitik och att Göteborgs stombusstrafik skall uttökas/försvinna) som på fritiden gillar att prata om hundar och åka segway.

Ronniey har redan nästa match i tankarna.

Bloggen: -Du har ännu inte hunnit debutera för Örnböder Calcetto. Hur går tankarna kring det?
Ronniey: -Vi har ju spelat på onsdagar. Jag har lite svårt att komma loss på just onsdagar...
B: - Vilken position har du på planen?
R: - Presidenten kan sätta mig var som helst på planen. Oavsett position kommer jag göra mitt yttersta, men är nog i grunden snarare offensiv än defensiv i mitt fotbollstänk. 
B: - Det låter bra det där, hur ser du på din roll i ÖC?
R: - Jag hoppas kunna bli en frälsare. 
B: - Oj... Hur då menar du?

Här stannar Ronniey upp en sekund och får något drömskt i blicken. Han tar ett djupt andetag och ger sedan sitt svar:
R: - När Wanderson kom hem till gais förra året blev han mottagen http://www.youtube.com /watch?v=CECYaodL8i0  på Landvetter. Det hade vart kul och få vara med om något liknande.

B: - Nu brukar ju ÖC inte flyga till Kviberg, inte ens Presidenten gör det. Vi kanske kan möta upp vid bussen...
R: - Kan ni det? Det vore ju skitkul. Jag brukar åka stombuss...
B: - Vi får se. Ses vi på onsdag?
R: - Ja. Jag tror det.

PS. Gais?.. DS.

2 kommentarer:

  1. Tungt nyförvärv! Motståndarna i division 4P får passa sig i år. Ryktet säger att Ronniey kan sätta en passning på läppen från 15 meter!

    SvaraRadera
  2. Uteblivet örnbröderväder oroar en smula. Men det kan bli en fin kväll ändå det här känner jag.

    SvaraRadera