onsdag 14 april 2010

BLOGGEN AVSLÖJAR – MÅLVAKTSFRÅGAN LÖST

JON "ÄPPLET" HÖGLUND NY MÅLIS I ÖRNBRÖDER CALCETTO!

Som ni alla vet har det under den senaste tiden stormat rejält kring Örnbröder Calcettos ledning. De gamla kontra de unga, schemat som har dragit ut på tiden, "Korpen-Kent affären" och framförallt: avsaknaden av målvakt inför säsongen 2010.  Jonas-Målis har uppvaktats vid ett flertal tillfällen men ingen överenskommelse har träffats. Enligt uppgift till bloggen ska Presidenten även ha försökt förhandla med Panter om att den före detta stommen i HäFC ska återta målvaktspositionen. Men även här har vår ledningen fått kalla handen. Vändningen kom helt oväntat under ett informellt möte en solig vårdag i centrala Göteborg där ledningen presenterades för ett för bloggen tidigare helt okänt namn. Det är en stolt pressavdelning som idag kan avslöja att målvaktsproblemet i Örnbröder Calcetto härmed är löst. Vår man för uppgiften är Jon ”Äpplet” Högberg (bilden).

 Jon, född 1987,  har ett förflutet i Jonsered men har de senaste åren medvetet hållit sig borta från sport i allmänhet och fotboll i synerhet.

-”Jag ville få en nytändning. Hitta mig själv. Ja allt det där du vet. Men när Örnbröder Calcetto hörde av sig och meddelade att de sökte en man av min sort kändes det helt rätt”. 

Pappersarbetet avklaras snabbt och när vårsolen sakta sänker sig ner över Pusterviks uteservering skiner Jon ”Äpplet” Höglund upp. ”Fan vad kul! Det här ser jag fan i mig fram emot. Min dröm vore att genom positionen som målvakt verkligen få avgöra matcher. Jag ser redan drömscenariot framför mig. En viktig match går till förlängning. Straffar blir avgörandet. Jag kliver fram. Gör en TV-räddning på den sista straffen. Går sedan själv fram och slår in den sista avgörande". Jon blickar drömskt mot baren. 

Men har du anfallsambitioner? 

Nej nej! Men ändå. Ett sånt scenario.”

Vi på bloggen hälsar Äpplet välkommen med öppna armar och ser alla fram emot att se honom vakta Örnbröder Calcettos mål säsongen 2010.  Välkommen Äpplet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar