lördag 24 april 2010

Presidenten i Plenum


Här forsätter alltså ett av bloggens mest älskade inslag: Presidenten i Plenum.

Förra gången vi mötte presidenten talade om sin förkärlek för jippon, hoppborgar och Lasse Kronér. Den här gången tänkte vi bli lite allvarligare. Nedan följer ett utdrag ur ett samtal bloggens utsände hade med il presidente på kyndelsmässoafton.

Bloggens utsände: Vad är egentligen bäst med att vara klubbpresident?
Presidenten: Det blir ju mycket resande, särskilt till Tyskland och just kontinenten har jag inget emot. Annars är det ju mest besvikelserna man minns...
B: Hur menar ni nu?
P: Tja du vet... Ja ta hela det här med namnbytet. Det tog oerhört hårt på mig som ansvarig, det var riktigt svart där ett tag...
B: Presidenten tänker på fiaskot där det falska FC Härlanda tog vår plats vid förra årets premiär?
P: Just det. (Tystnad)
B: Men nu är väl allt bra igen? Nu heter ju klubben Örnbröder och det finns inmarschlåtar och bloggen och allt annat som gör att det att pratas mer än någonsin om klubben. Eller har jag fel?
P: Vi heter Örnbröder Calcetto! Calcetto, det kanske viktigaste incitamentet i Örnbröder, verkar bara ha glömts bort. Dessutom tycker jag att Calcetto-låten är betydligt bättre än Örnbröder-hymnen. Om vi bara hade haft ett namn så hade jag föredragit Calcetto. Jag har pratat med kansliet om detta och han håller med; vi har två namn. Örnbröder-Calcetto.
B: Och så en avslutande fråga, mest för skojs skull; Hur står det till med spriten? Några alkoholproblem?
P: Intervjun är slut. Inga ytterligare kommentarer.
B: Är du full nu?
P: Inga kommentarer.

Missa inte nästa uppdatering av:

Presidenten i plenum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar