fredag 8 april 2011

Doldisen gör entré - Spelarpresentation av Böna



Doldisen Böna - nöjd efter ännu en förlust på tennisbanan.

Det är en glad blogg som efter många om och men lyckas få tag i doldisen Böna, snart 30, mitt under pågående försäsongsträning. Närmare bestämt på tennisbanan.
- Jag tycker tennis är det perfekta komplementet till korpen. Egentligen spelar jag nog mer tennis än fotboll. Iallafall nu under försäsong.

Bloggen: Du är ju något av en doldis i Örnbröder Calcetto. Vilka är dina tre starkaste egenskaper?
Böna: 1. Konstruktivt spel, 2. Destruktivt spel och 3. Doldis.

Bloggen: Vilket är ditt starkaste Örnbröderminne?
Böna: Oj, det var svårt. Jag har haft många fina stunder med Örnbröder. Men jag måste nog välja den inställda banketten förra året.

Doldisen Böna har som alla vet missat samtliga icke sportsliga sammankomster med Örnbröder Calcetto, detta kanske just för att förstärka rollen som Doldis. Frågan förblir hängande i luften, doldisen Böna servar några bollar i nät och tar en klunk på sin sportdryck.

Bloggen: Vad tror du om säsongen 2011?
Doldisen Böna: Jag tror på många givande samarbeten med de intressanta nyförvärven. Jag ser verkligen fram emot att komma fem minuter innan premiärmatch och hälsa alla de nya välkomna till klubben.
Bloggen: Hur laddar du inför en match?
Böna: Det blir nog top 10 goals med Roberto Baggio på Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=vQCjw4c_GRU). Det är både konst och sport i ett.

Game Set and Match hälsar vi ifrån Bloggen!

1 kommentar:

  1. Har alltid varit nyfiken på att få veta lite mer om doldisen. Verkligen ett bra reportage. Tack bloggen !

    SvaraRadera