tisdag 5 april 2011

Presidenten presenteras!


När bloggen ber Presidenten att beskriva sig själv med tre ord blir det kärnfulla svaret: "många järn i elden". Bloggen kan inte annat än instämma.


Det är en utvilad president som möter bloggens utsände. Presidenten fick själv välja mötesplats och vår kulturtörstande maestro föll för Naturhistoriska museet i utkanten av Slottsskogen. Presidenten talar livligt och öppenhjärtigt om alla djur man kan se inne i byggnaden. Särskilt hyser Presidenten en förkärlek för den hädangångna aligatorn "Smilet" (och handen på hjärtat alla göteborgare; vem gör inte det?) och vi beslutar oss för att genomföra intervjun i anslutning till "Smilets" nu mer balsamerade lik. På den slitna papperslappen bredvid Smilets kropp står det att läsa: "Smilet var otroligt populär bland göteborgarna även om hon sällan rörde på sig eller visade någon sympati. I detta hänseende var hon en typisk reptil".

Presidenten lyser upp:
- Precis så kan jag ibland känna för Örnbröder!
Bloggen: -Fast vi är ju ingen reptil. Snarare ett fotbollslag.
Presidenten: - Jo, det är klart... Fast annars stämmer det rätt bra tycker jag.
Bloggen: - Vi kanske ska börja intervjun?
P: - Kör i vind!

Bloggen: - Vad heter du?
Presidenten: - Vad fan menar du? Jag är ju Presidenten.
B: Hur ser du på din egen roll inför den kommande säsongen?
P: Organisationen känns stabilare i år. Förra året kändes det som att jag kanske satt på lite för många stolar. Redan nu kan jag känna att Örnbröder börjar närma sig målet; att bli som ett självspelande piano. Själv kan jag koncentrera mig mer på själva spelet.

B: - Wow. Det var glädjande besked. Tror du att det kommer bli någon gemensam försäsongsträning i år? När och var i så fall?
P: -Det snackas mycket så här års, men en fågel viskade i mitt öra att Ånäsfältet kan vara aktuellt i år igen. På söndag klockan 13.00. Detta är ännu inte helt spikat, men det finns stor chans att vi kommer träna där och då.

B: -Om du fick göra en tidsresa; vart skulle den gå.
P: - Jag är oerhört intresserad av vatteningenjörskonst. Oerhört intressarad. Därför skulle jag nog säga Romariket omkring 5-300 år fKr. Jag skulle övervaka byggandet av akvedukter så att allt skulle gå rätt till ;).

B: - När åt du senast en påse chips?
P: - Oj... Någon gång i höstas. Under säsong undviker jag dylik kost.

B: Till sist; kan vi få ett förhandstips? Vart hamnar Örnbröder i tabellen?
Presidenten: - Bättre än förra året. Med de nyförvärven vi lyckats få in skulle jag våga säga att vi kommer hamna på övre delen av tabellen. Kanske kan vi till och med komma tvåa!


Vi tackar Presidenten för den trevliga pratstunden och hoppas att hans tips slår in. Tänk om Örnbröder kom tvåa! Det hade varit något...

/Nästet

4 kommentarer:

  1. Ulvio kan träna på söndag klockan 13.00. Någon mer som kan?

    SvaraRadera
  2. Härligt porträtt! Jag kör på söndag. 13 på ånasfält

    SvaraRadera
  3. Som vanligt gedigen research. Sannerligen relevant arktikel. Jag vill mest tacka Nästet för en bra blogg.

    SvaraRadera
  4. Oerhört fascinerande det här med akvedukterna. Tänk att flera av de ursprungliga akvedukterna ännu är i bruk.

    SvaraRadera